Vi hjelper deg til – sammen å finne (å se / vite hvem man er) – eller oppdage ditt unike dna, fingeravtrykk eller signatur. Når vi har funnet dna‘et eller identiteten viser det seg alltid at det er verdier som er selve kjernen.
Mange sier; God reklame skaper resultater. Forvirringen er total; Innsikt og analyse, merkevare og kommunikasjonsstrategi, konsept- og ideutvikling, redaksjonelle tjenester og innholdsproduksjon, omgivelsesdesign, massekommunikasjon, interaksjonsdesign og digitale konsepter eller digital markedsføring… Puh!
Unik identitet – eller visuell identitet til en bedrift eller organisasjon handler IKKE om viktigheten av å skille seg ut i markedet – eller å skape et image utifra en trend eller en markedsanalyse. Identitetstyrt ledelse – starter først og fremst om å vite hvem man er.
Mange mener også å ha oppskriften på hvordan man skal begeistre sine kunder – eller hvordan en bedrift eller organisasjon må skille seg ut i markedet. Vi har erfart at fokus på verdien, ‘hvorfor’ – eller identitetsbasert kommunikasjon alltid vinner til slutt. Vi kaller det unik identitet.
Vi syns denne filmen er fin;
Målet er sammen å finne – eller oppdage det unike dna‘et, fingeravtrykket eller signaturen. Når vi har funnet dna‘et eller identiteten viser det seg alltid at det er verdier som er selve kjernen. Dette blir fundamentet og basisen som vi bruker for å utvikle en visuell profil, logo og profilprogram.
Unik identitet, ditt fingeravtrykk, navn, ditt dna og signatur er helt unikt. Vi prøver å hjelpe bedrifter til selv å oppdage dette – sin unike identitet. Visuell identitet eller grafisk profil hjelper deg til det – det uttrykkes gjennom logo, symbol, farger skrift og grafiske elementer, MEN å se og kjenne selve identiteten – starter med å vite hvem man er.
Identitet av latin – idem, «det samme», refererer til aspekter ved en person (eller fenomen) som antas å være mer bestandig eller uforanderlig over tid. Identitet i vid forstand brukes som et uttrykk for det som en person, organisasjon eller gruppe oppfatter seg selv som, eller av andre oppfattes som (relativt) konstant. Ordet betegner da hva en person føler tilhørighet til feks. bedriftsidentitet.
«Det er lengselen som driver deg.» synger Jahn Teigen i sangen ‘MIL ETTER MIL’. Uansett motiv, drivkraft eller lengsel. Dine fingeravtrykk, navn, dna og signatur er helt unikt. Det handler om mennesker – alltid.
Alle mennesker er genuint unike og kan ikke kopieres. Du og dine ansatte er din unike identitet – en høyere hensikt enn økonomisk profitt. Du og dine ansatte er unik – det‘speiler’ ditt produkt eller din merkevare.
Vi bruker denne modellen under sammen med våre kunder. Kall den gjerne et ‘identitetskompass’. Identitet starter med å vite hvem du er – men bedriftens historie og hvem du har vært er en viktig del av ditt DNA.
Tenk deg din merkevare og din bedrift ledes etter etter DNA‘et i identiteten din – ‘Identitetsstyrt ledelse’. I kjernen av ditt DNA, finner vi alltid en to tre kjerneverier. La verdiene være fundamentet som du bygger all kommunikasjon utifra.
Hva ‘tror du på’? Hva er ditt DNA – og din forankring? Vi hjelper deg å finne din unike identitet som du kan styre utifra. Se modellen under.
Potensiell virkelighet
Historisk virkelighet
Nåværende virkelighet
Opplevd / bilde av virkeligheten
(DELES INN I TRE DELER)
Identiteten finner du i kryssningsfeltet mellom de ulike dimensjonene av virkeligheten. I kjernen av ditt DNA, finner vi alltid en to tre kjerneverier. La verdiene være fundamentet som du bygger all kommunikasjon utifra.
Helt til slutt; Den fleksible – og stadig voksende ringen – som vi aldri må gå utenfor er våre sanne prinsipper / verdier. Prinsipper like sikre som tyngdekraften. VÅRT styrinspraksis: Strategi, Struktur, Kultur og Drift
© Identity Leadership™ Generator Group / Dynamis Design