Case
Salem Menighet Normisjon Trondheim bytter navn til Norkirken Trondheim Salem i forbindelse med åpning av nytt og oppusset kirkebygg i desember 2022. De har holdt til i Trondheim sentrum siden 1865, og har hatt ulike navn opp igjennom tidene.
Salem Menighet logoen ble tegnet Dynamis i 2002.
Løsning / konsept
En enkel identitetsbasert kommunikasjon. Trygghet – beskyttelse og omsorg, og livsglede – behovet for å utvikle, skape, undersøke og mestre hverdagen / verden.
Vise frem Norkirken Trondheim / Salemhuset – et hus med personlighet. Hva det si å være en del av det. Tuftet på samme verdier og visjon som da de startet som indremisjonsforening i 1865 – godhet og nestekjærlighet for de rundt oss og for byen. En felles ID / samles – kommunikasjon / ett brand: Salemhuset.
Visjon / løfte; Hjerte for byen siden 1865.
Bygget 1926 – tidlig funksjonalisme, en arkitektur for de brede lag av folket, med enkel innredning som utgangspunkt.
Selve logoen er hentet fra dekor og elementer fra bygget – bla. det gamle mønster i taket fra 1926.
Funkis; bokstavene er tegnet av arkitekten Sigurd Lewerentz til The Stockholm Exhibition i 1930 og hadde stor innvirkning på arkitektur og interiørdesign. Regnes som funksjonalismens gjennombrudd.
Skilt er produsert og montert – i samarbeid med lidenskapelige Ernestus Skilt og Reklame.