Logo

Vi tror på logo og symboler som er forankret i bedriftens unike identitet.

Vi tror folk blir mer inspirert av et symbol – enn et ord. For 73.000 år siden risset vi mennesker tegninger og streker på stein i huler for å kommunisere. 

Dynamis har bred kompetanse innen grafisk design. Små og store virksomheter – enkle profiler, omfattende profilprogram – eller redesign og videreutvikling. Når vi sammen har ‘funnet’ dna‘et eller identiteten, designes en visuell identitet, eller grafisk profil. Dette uttrykkes da gjennom logo, symbol, farger, skrift og grafiske elementer.

250 logoer hver eneste dag

En undersøkelse viser at man i snitt ser 250 logoer hver eneste dag. Vi klarer neppe å huske alle disse, men hvordan har det seg at vi husker noen loger bedre enn andre – gjerne da en logo vi har sett for første gang? Vel, vi tror dette har med sanseinntrykk og følelser å gjøre. Studier gjennom flere tiår har vist at vi har lettere for å huske meningsfylte og gjenkjennelige ord og bilder fordi korttidshukommelsen benytter seg av repetisjon for å holde på erindringen. Visualisering vil hjelpe å huske bedre. Et merke, farge eller et symbol vil da hjelpe å kjenne igjen eller huske enkelte loger bedre enn andre.

Ditt kjennemerke

En logo er bedriftens kjennemerke. Ordet ‘logo’ kommer av gresk, «det skrevne ord». Hva er en god logo? Hvordan skal den se ut? Dynamis tror på symboler og logoer som er forankret i bedriftens unike identitet.

Vi skreddersyr designmanualer som viser deg hvordan en merkevare skal fremstå. Den skal være lettfattelig og intuitivt, enkel i bruk, enten man er en av bedriftens samarbeidspartnere eller som ansatt. Målet med en designmanual eller profilmanual – er å sikre at bedriftens unike identitet fremstår helhetlig og konsekvent i alle kanaler. Dette er en veldig viktig del av jobben med å bygge en merkevare.

En visuell profil består ikke bare av en logo. Profillementer, skrift, bilder – sammen med en forankret fargepalett er også sterke identitetsbyggende elementer.

Å bygge en merkevare handler forvalte bedriftens unike identitet. Vær trofast og tålmodig – og bruk de grafiske verktøyene konsekvent – over tid.

Mange tror at kommunikasjon og reklame handler om å «rope» eller å skille seg ut. Vi tror på verdi– og identitetsbasert kommunikasjon.

Image with visual parallax effect

Fra A til Å

Alle typer publikasjonsdesign.

Videre jobber med hele spekteret av tjenester knyttet til visuell identitet, reklame og medieproduksjon. Alt fra tradisjonelle kampanjer, magasiner, rapporter, plakater, brosjyrer, bok design, etiketter, CD, skilt eller annonser. Kort sagt alle typer publikasjonsdesign for skjerm eller trykk.

Ditt unike produkt

Hva lønner seg – og hvilken kvalitet skal vi velge? I årevis har Dynamis daglig samarbeidet med de beste grafiske leverandørene. Sammen er vi opptatt av å levere høy kvalitet til konkurransedyktige priser.

Tenk på miljøet du også – «trykk på den grønne knappen»! Det handler ikke bare om å velge miljøvennlig papir, men om hele trykkeprosessen – dette hjelper deg med.

Kontakt oss før du trykker din neste trykksak, skilt eller bildekor – så tar vi en gjennomgang.

Image with visual parallax effect