Vi bruker Identitetskompass™ (modellen under) – sammen med våre kunder. Identitet starter med å vite hvem du er, hvor du skal og viktigheten av å kjenne bedriftens historie – ditt DNA. Et Identitetskompass™ er en enkel model som hjelper oss å finne DNA-et – eller den unike identiteten. Identiteten finner vi i skjæringspunktet mellom de ulike dimensjonene; Fremtid, Fortid, Nåtid og Virkelighetsoppfatning. I sentrum av ditt DNA, finner vi alltid en, to, tre kjerneverdier. La alltid disse verdiene være selve fundamentet som du bygger kommunikasjon ut ifra.
Hva ‘tror du på’? Hva er ditt DNA – og din forankring? Med Identitets Kompass™ modellen hjelper vi deg å finne din unike identitet som du kan styre utifra [se modellen under].
Du inspirerer dine ansatte. Tenk deg din merkevare og din bedrift ledes etter DNA-et i identiteten din – ‘Identitetsstyrt ledelse’. I sentrum av ditt DNA, finner vi alltid en, to, tre kjerneverdier. La verdiene være fundamentet som du bygger all kommunikasjon utifra.
Les også mer om Hvordan du oppfattes >
Potensiell virkelighet
Historisk virkelighet
Nåværende virkelighet
Opplevd / bilde av virkeligheten
(DELES INN I TRE DELER)
Helt til slutt; vi skal klemme frem litt juice!
Identiteten finner du i skjæringspunktet mellom de ulike dimensjonene av virkeligheten. La oss så klemme frem litt juice (de ulike dimensjonene; Fremtid, Fortid, Nåtid og Virkelighetsoppfatning) – og i essensen av DNA-et, finner vi alltid to eller tre kjerneverdier. La alltid disse verdiene være selve fundamentet som du bygger all din kommunikasjon utifra.
Den fleksible – og stadig voksende ringen – som vi aldri må gå utenfor, er våre sanne prinsipper / verdier. Prinsipper like sikre som tyngdekraften. Styringspraksis: Strategi, Struktur, Kultur og Drift
©™ Identity Leadership / Identitetsstyrt ledelse – Generator Group / Dynamis Design