Web

Vi skreddersyr din nettside.

Dynamis utvikler komplette nettløsninger fra enkle hjemmesider til mer komplekse nettløsninger. En stadig større andel av nettbruk foregår på mobile enheter. Derfor designer og utvikler vi alle våre webløsninger med et responsivt design.

Vi hjelper deg med å lage din nettside, nettbutikk eller blogg. Legg til en nettbutikk, gallerier, epost-lister, forumer, webanalyse og mye mer.

Internett, online, web, nettet eller hjemmeside. Kjært barn har mange navn. Er det fra en mobil, iPad, PC eller Mac? Uansett – det verdensomspennende nettverket ble alminnelig kjent i 1994. Nettet har blitt allemannseie og har hatt en utrolig utbredelse. Vi har vært der fra starten.

Oppdatering

Joda, fine nettsider er noe alle vil ha, men med den raske utvikling blir fort «den fine nettsiden» utdatert. Det krever mye av bedrifter og alle som ønsker å henge med. Dette toget går fort. Solid kompetanse – til en fornuftig penge leverer vi komplette publiseringssystemer. Elegant å administrere – uten å måtte kunne beherske avanserte programmer.

Du kan være trygg på at vi til enhver tid tilbyr deg moderne løsninger og oppfølgingen du ønsker. 

WordPress

Alle våre nettsider leveres i CMS, WordPress, et fantastisk grensesnitt og publiseringsverktøy. CMS er en forkortelse for Content Management System, altså systemet som enkelt lar deg administrere innhold. WordPress har over 45 000 nye proffe utvidelser for å hjelpe ditt nettsted til å oppfylle dine behov.

I dag forventer brukerne at nettstedet fungerer og ser like bra ut enten de besøker det med PC/Mac, nettbrett eller på mobilen. Kom med innspill og forslag, så hjelper vi deg med å lage den. Alle våre webløsninger blir optimalisert for best mulig treff på søkemotorer.

Image with visual parallax effect

Sosiale medier

Vis frem din bedriften eller din merkevare på en ny og spennende måte. Enkelt.

I følge Statistisk sentralbyrå (SSB) øker bruken av internett. Andelen av norske internettbrukere er på 90%. Aldri før har befolkningen gjennomsnittlig brukt så mye tid på internett per dag. Vi bruker mer tid på internett enn på TV, avis og radio. Økningen gjelder for begge kjønn og i alle aldersgrupper. Facebook er det nettstedet som nordmenn besøker mest, og ca. 80 prosent av all Facebooks trafikk går via mobil.

Grenseløs fantasi

Hva betyr de nye medievanene for din kommunikasjon? Skal man forholde seg til alle de nye mediekanalene? Hvilket sosialt nettverk skal du velge – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter eller YouTube? Og i så fall hvorfor og hvordan?

Dynamis har bred erfaring fra både små og store organisasjoner – innen privat og offentlig virksomhet. Vi jobber løsningsorientert og er fleksibel. Med gode samarbeidsevner, stå på vilje og ansvarsbevissthet er vi kjent for å levere. Ta kontakt med oss for et uforpliktende gjennomgang.

Markedsføring med sosiale medier

Vis frem din bedriften eller din merkevare på en ny og spennende måte med Facebook eller Instagram. På få sekunder kan du enkelt få respons på bilder, eller korte filmsnutter man legger ut, enten i form av Likes eller kommentarer. Riktig bruk av sosiale medier gir også økt trafikk til nettsidene dine.

Ta kontakt i dag for en gjennomgang på hvordan du enkelt kan bruke sosiale medier som markedsføringsverktøy.

Image with visual parallax effect

Responsive nettsider

Du blogger om favorittlaget, bruker nettsiden til å promotere arbeidsplassen, eller ditt lokale lag, eller å til selge produkter til potensielle kunder. Men hvordan lykkes?

I dag bruker du helt sikkert ulike skjermflater til å orientere deg på nettet. På jobben, en bærbar Mac, på en iPhone, iPad – eller på din nye smart TV. Hva er responsive nettsider? Vel, i «gamledager» lagde man nettsider som ikke var bredere enn 640×480 pixler. Det var den vanlig oppløsningen man kunne få på en skjerm. I dag er dette like gjerne 1920×1080. 640 pixler blir da bare en liten boks på skjermen. En ny Retina-skjerm har fire millioner piksler. Responsivt Web Design (RWD) er en ny måte å lage nettsider på.

Responsivt Web Design (RWD)

Responsivt Web Design (RWD) er en ny måte å lage nettsider på. Statistikk viser at enkelte sider har over 70% av all sin trafikk fra mobile enheter. Dette igjen fører til et voksende behov for nytenkning når vi presenterer innhold. Med responsive nettsider kan man da feks. strukturere et eget innhold og menyer for mobile enheter – det vi kaller for mobiltilpasset innhold.

Fordeler

  • Responsive nettsider tilpasser alle ulike skjermstørrelser og enheter
  • Unik brukeropplevelse på alle plattformer
  • Enkelt vedlikehold, kun en oppdatering til alle plattformer
  • Fremtidsvennlig

Bra for SEO og anbefales av Google

Google anbefaler responsive nettsider eller responsivt webdesign. WordPress med responsive nettsider kan bety bedre rangeringer i søkemotorer av flere grunner:

  • Det er mer brukervennlig – For Google er relevans og god brukeropplevelse avgjørende. Klikk på tilbakeknappen er et tegn på at folk ikke finner det de vil ha. Det straffer Google deg for.
  • Du unngår problemer med duplikatinnhold. Tradisjonelle mobilsider legges gjerne på et separat m.domene, og innholdet «dupliseres». Google liker ikke duplikatinnhold, og kan straffe deg ved å tillegge sidene mindre vekt.
  • Alle lenkene går til samme nettsted. Inngående lenker er veldig viktig for god rangering i søkemotorer. Har du et eget mobilnettsted trenger du lenker til to nettsider. Med et responsivt nettsted slipper du å bekymre deg – alle lenker går til ett og samme sted. På mobilsøk kan det gi deg et fortrinn i forhold til konkurrenter som har mobilsider med få lenker.

Den 21. april 2015 endret Google sine søkealgoritmer. Nettsider som ikke er mobiltilpasset eller responsivt, blir nedprioriterert i ved søk i Google. Mobilvennlige sider vil da rankes høyere enn sider som ikke er kvalifisert som mobilvennlige.  Har du ikke responsive nettsider, vil du tape terreng mot konkurrenter som har.

Ifølge Google, bruker 95% mobilen til å finne lokal informasjon. 75% av mobilsøk skjer hjemme eller (med mobilen) på jobb. Enten du blogger om favorittlaget, bruker nettsiden til å promotere arbeidsplassen, eller ditt lokale lag, eller å til selge produkter til potensielle kunder.

Her er Google sine kriterier som brukes for å vurdere en side er mobilvennlig:

  1. Innholdet må være tilpasset skjermen uten å scrolle sidelengs eller forstørre.
  2. Unngå bruk av Flash som ikke støttes av mobile enheter.
  3. Teksten skal være lesbar.
  4. Linker og knapper må ha god nok avstand slik at det er enkelt å klikke på disse.

Har du en vanlig nettside eller en nettbutikk som ikke er mobiltilpasset, ta kontakt – så hjelper vi deg i gang. Send en mail til post@dynamis.no eller ring oss på +47 91 66 15 87.